Nog heeeel even wachten... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu Nog heeeel even wachten... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu

Nog heeeel even wachten...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 September 2015 | Nederland, Gennep

Hallo Allemaal,

Dit is de eerste blog die ik schrijf en ik zit op dit moment thuis op de bank met de hond als voetensteuntje! Ik moet nog zoveel doen en er is zo weinig tijd, over 4 (JA VIER!!!) dagen vertrek ik voor vier maanden naar het prachtige Curacao. De spanning begint op te lopen en iedereen vraagt continu "heb je er zin in?" en ik antwoord maar braaf "ja hoor" maar ergens vind ik het ook doodeng. Het is de eerste keer dat ik zover vlieg en dat ik heel lang heel ver weg ben. Het is wel gezonde spanning (denk ik, hoop ik :P)
Maar veel tijd om daarover na te denken is er niet. De afgelopen weken bestonden uit werken, een klein beetje vakantie op lowlands, direct door naar het Minor-camp, familiedag en nog een dagje Amsterdam! En op dit moment zit ik midden in een zeer zeer intensieve les week. We hebben de hele dag les en leren ook nog even in een paar dagen Papiaments (en dat is moeilijk, trust me!). Het is zwaar vermoeiend vooral door alle voorbereidingen die je nog moet doen, maar het is belangrijk en interessant!

Gelukkig ga ik niet alleen en heb ik twee superleuke buddy's, Jeroen en Bo. Bo ken ik al vanaf het eerste jaar van de SPH en toen zeiden we al "als het kan gaan we samen op reis" en over vier dagen maken we het nog waar ook! Jeroen komt van een hele andere opleiding dus we kunnen nog veel van elkaar gaan leren. En er gaan nog twee andere jongens van onze minor-groep en in totaal zijn we met 8.. al zitten we niet allemaal op dezelfde stage we zullen vast ook nog andere leuke dingen gaan doen.

Waarom ging ik ook alweer naar Curaçao? Voor de mooie stranden, het geweldige weer en de leuke sfeer op het eiland... UITERAARD.
Maar ik ga eigenlijk voor mijn Minor: International Sustainable Development Coöperation (dat is nogal een mond vol, dus wij noemen het ISDC)
De bedoeling is dat we gaan stagelopen en bij de stage gaan wij een blijvende verandering brengen. Hierbij moeten we natuurlijk ook rekening houden met de mogelijkheden en verschillende culturen.
We gaan stagelopen op twee verschillende plekken. De eerste is Skol salu, dit is een scholenproject waarbij we in verschillende peilers projecten gaan opzetten. Hier doen we ook de echte opdracht voor de minor. En om nog meer uit onze reis te halen gaan we iedere week activiteiten doen met/voor bewoners van Betesda, een verpleegtehuis voor ouderen en gehandicapten.
En wat we verder gaan doen... Wij weten het ook nog niet precies het meeste kunnen we pas bespreken en overleggen als we er zijn. Een uitdaging voor mensen die graag willen weten waar ze aan toe zijn (lees Bo en ik ;))

Door die drukke lesdagen heb je bijna geen tijd voor andere dingen. Vooral kleine dingen schieten erbij in (iPod updaten, kamer opruimen, checken van papieren). De koffer staat er, er liggen kleren op bed, nu alles nog sorteren en in de koffer stoppen.. en hopen dat ik niet over de 23 kilo ga...

Ik verheug me nu al op mijn afscheidsfeestje komende vrijdag om heel veel lieve mensen nog even te zien. En dan zaterdag heel vroeg naar Schiphol want we vliegen al vroeg!

Het komt dichterbij maar we moeten nog heel even wachten...

Liefs Anouk

P.s. ik weet nog steeds niet hoe ik dat kringeltje onder de c krijg.. zucht!


  • 02 September 2015 - 09:02

    Mama:

    Ha Anouk,

    Jaah, Anouk het is beredruk deze week.
    Maar alles gaat goed komen. Je gaat leuke dingen doen en meemaken.
    Veel mensen leren kennen en nieuwe indrukken opdoen...
    Over een poosje komen wij om alle verhalen aan te horen en om te zien hoe mooi Curaçao is.
    En wat die kamer opruimen betreft...sinds wanneer doe je dat ? Hoef je nou ook niet ineens mee te beginnen..

    Dikke Kus Mama.

  • 02 September 2015 - 21:14

    Ans Janssen:

    Nou Anouk, spannend hoor. Laat het maar op je af komen en heb er vertrouwen in. Ik ga hier in de grote St. Jan, een kaarsje opsteken en dan komt het zeker allemaal op z'n pootjes terecht!! Daar gaan we voor. Heel veel succes en ik ga jouw blog goed volgen. Groetjes ook van ome Jan.

  • 03 September 2015 - 12:31

    Els Kersten:

    He Anouk, ja die laatste dagen voor het vertrek.....altijd druk en spannend, maar ik weet zeker als je eenmaal in het vliegtuig zit dan komt de rust. Zoals ik je ken ga je alles uit die stage halen, je zult er veel leren, genieten, lachen en af en toe ook even naar huis verlangen. Dat laatste is niet erg, hoort erbij. Meid, ga het beleven...... ik ga je met veel plezier je blog volgen.

    Heel veel groeten, Els

  • 06 September 2015 - 09:30

    Annie:

    Hey Anouk.

    De reis zit er al op, je bent al op je RESORT beland. Ik wil je allereerst heel veel plezier wensen. Geniet ervan. En natuurlijk hoop ik ook dat je er ook "wijzer" van wordt. Jij zult er, denk ik, veel van opsteken en weer een stuk groeien van alle nieuwe ervaringen.
    Ik ga je zeker volgen.

    Succes en vele groetjes, Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gennep

Anouk

Hoihoi, Ik ben Anouk en ik kom uit Gennep. Ik volg de opleiding SPH en zit inmiddels in mijn vierde jaar, ja ik ben bijna afgestudeerd. Maar voor het zover is ga ik eerst een minor volgen op Curaçao en op deze blog kun je mij blijven volgen. Ik zal proberen zoveel mogelijk te posten :)! Veel leesplezier en veel plezier met de hollandse herfst en winter :)! Liefs Anouk

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 5799

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 08 Januari 2016

Minor ISDC op Curaçao

Landen bezocht: