We zijn er :D!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu We zijn er :D!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu

We zijn er :D!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 September 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo mensen in het koude Nederland,

We zijn er, op het prachtige curaçao! Het is hier prachtig weer, het is zelfs zo heet dat zelfs ik er langzaam van ga lopen. Maar ik zal even beschrijven hoe de afgelopen dagen zijn geweest, want het duurde even voor we er waren :P!

Het begon allemaal bij het grote afscheid, ofwel bij mijn afscheidsfeestje. Er waren zoveel mensen dat ik niet eens met iedereen heb kunnen praten (SORRY!!) maar ik vond het heel erg leuk dat jullie er allemaal waren! Gelukkig heb ik jullie wel allemaal nog even gedag kunnen zeggen :)!
En toen rond een uur of 1 lag ik eindelijk in bed voor een paar uurtjes slaap, want om 05:00 ging de wekker alweer. Nog even Abbey geknuffeld en toen in de auto op naar schiphol. Bagage afleveren en nog even terug om een kopje koffie te doen met de ouders. En daarna was het tijd om naar de douane te gaan en dus ook tijd voor het afscheid van de ouders. Voor mij is het anders dan voor de anderen want ik ga over twee weekjes weer naar huis (voor de bruiloft van Eveline), maar toch ga je ze missen!
Vliegtuig in en zitten, ready to go!! Or maybe not... "Dames en Heren we kunnen nog niet vertrekken aangezien we een van de motoren niet gestart krijgen. Deze gaan we eerst maken, excuses voor het ongemak."
HEEL FIJN DAT ZE DAT ER OOK BIJ ZEGGEN.. NOT!! Daardoor wordt je vliegreis toch wat minder ontspannen.. maargoed 1,5 uur later konden we eindelijk beginnen aan onze vlucht van 9,5 uur. Ik heb me prima vermaakt met alle films en muziek die je kunt bekijken, en het eten is ook best oké!
Eenmaal aangekomen op curaçao kwam de hitte ons al tegemoet. In die hitte ook nog heel lang gewacht in de rij voor de douane.. alles op zijn elfendertigste! Drie van de zes loketjes open en een wachtrij waar zelfs de efteling "U" tegen zegt!

Buiten op zoek naar een taxi maar lang hoefden we niet te zoeken, de taxichauffeur die Jeroen af zou zetten wilde ons ook wel even naar Blue bay rijden. Helemaal prima!
De man begint te rijden en rijd met zijn ellebogen (??!), pakt een paar servetjes en begint er roosjes van te vouwen voor de dames in de auto! ik had de neiging om te zeggen: LET OP DE WEG VERDORIE!! maar de man zal vast wel weten wat ie doet.

Na 10 minuutjes kwamen we bij blue bay en de foto's die hebben echt niet gelogen. Wat is dit een prachtig resort! Het huisje is net gerenoveerd (met regendouche jaja :P), het zwembad zit op 3 minuten lopen, op het curaçaose tempo dan, en de zee op 10 minuutjes. We wonen letterlijk tegenover de man die onze auto verhuurd. Die is er ook blij mee dat wij op bluebay zitten want dit is zo ongeveer de veiligste plek van curaçao. Hier kun je snachts de voordeur open laten en er gebeurd helemaal niks. We wilden de auto bij hem op gaan halen, maar hij was er op dat moment niet dus wij zeiden "oh dan lopen we wel even naar de zee" ergens uit het huisje roept de huishoudster "nee nee wacht maar even mijn dochter brengt jullie wel. " Oké wij ingestapt bij de dochter en die reed ons naar het prachtige zandstrand (het komt echt uit een reisbrochure) Eerst even in de zee gedoken en daarna lekker eten.
En wie kwamen er ook eten? Het gehele Curaçaose elftal inclusief Patrick Kluivert.
Om van de Jet lag af te komen zijn we op tijd gaan slapen, nadeel je wordt ook verdomd vroeg weer wakker. Dus tassen uitpakken en wachten tot we de auto kregen, en intussen opzoek naar de broodjeszaak. De eerste regen was een feit, maar de regen was net zo warm als de zee dus dan maar doorlopen :)!.

Toen we eenmaal de auto hadden zijn we boodschappen gaan doen, ook een hele leuke ervaring want ze hebben hier heel veel spullen uit Nederland (Honig soepmix, thijsje hagelslag etc.) Vandaag zijn we even naar otrabanda gereden, het oude gedeelte van Willemstad. Nog een feit van curaçao, ze kunnen hier niet rijden!! Gelukkig kunnen wij dat wel :)!
En de rest van de tijd hebben we gespendeerd aan het zwembad en het strand. Want die hitte is heel erg vermoeiend.
Vanmorgen begonnen de bouwvakkers al vroeg met boren, zagen en hameren maar ach dat nemen we dan maar voor lief.

We zijn nu alweer iets bruiner en ik ben een aantal muggenbulten rijker, hopelijk niet een tijgermug. Maar we zijn al maatregelen aan het nemen.
We hebben zelfs een wasmachine bij het huisje, het betaalsysteem is kapot dus tot die tijd kunnen we gratis wassen :D!

Ik spring maar eens in de douche want zout en zonnebrand is nogal een plakkerige combi. Inmiddels is het thuis 02:00 snachts en hier 20:00 en dat tijdsverschil is best apart want thuis zijn ze al klaar met de lunch terwijl wij nog niet eens wakker zijn!

We vermaken ons hier prima, en ik verwacht dat we dat de komende vier maanden nog wel even volhouden!

Heel veel liefs, Anouk!!

  • 08 September 2015 - 12:25

    Mama:

    Ha die Anouk,
    Leuk om te lezen jou verslagje en aan de foto's te zien voel je al aardig thuis...het huisje heeft al sporen van jouw bewoning..haha...hier blijft alles nu keurig opgeruimd...

    Abbey zit af en toe naar de deur te kijken of dat ze denkt dat er nog iemand komen moet...kon je maar eens in haar hoofdje kijken..
    Verder gewoon business as usual het is hier best fris...truienweer dus..
    Ga lekker genieten van alles en veel plezier
    Groetjes ook aan Bo en Jeroen..

    Dikke kus ook van Pap,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Anouk

Hoihoi, Ik ben Anouk en ik kom uit Gennep. Ik volg de opleiding SPH en zit inmiddels in mijn vierde jaar, ja ik ben bijna afgestudeerd. Maar voor het zover is ga ik eerst een minor volgen op Curaçao en op deze blog kun je mij blijven volgen. Ik zal proberen zoveel mogelijk te posten :)! Veel leesplezier en veel plezier met de hollandse herfst en winter :)! Liefs Anouk

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 5803

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 08 Januari 2016

Minor ISDC op Curaçao

Landen bezocht: