Werken... of toch niet ;)! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu Werken... of toch niet ;)! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Rutten - WaarBenJij.nu

Werken... of toch niet ;)!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 September 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Ik ben weer terug op Curaçao, en ik ben weer aan het bijkomen van mijn jetlag(s). Voor wie denkt, waar heeft die het in godsnaam over.. Ik ben even een weekendje thuis geweest wegens een belangrijke gebeurtenis!
Maar eerst zal ik jullie even bijpraten over de eerste werkdagen.

In de eerste week hadden we op vrijdag middag een afspraak bij Betesda, het verpleegtehuis waar wij een dag in de week stage gaan lopen. Keurig op tijd en in keurige lange (en dus ook hete) kleding gingen we naar binnen. Eenmaal binnen gingen we even 30 jaar terug in de tijd. Wat wij zo normaal vinden dat er 6 cliënten in een huis wonen, hier liggen ze nog per 8 op een kamer. De patiënten hebben vaak psychische aandoeningen of dementie.
Maar je zag wel dat de patiënten goed en liefdevol werden verzorgd door het zeer vriendelijke personeel.
Nou onze afspraak met de manager was erg gezellig, een leuke vrouw die erg openstaat voor nieuwe inzichten. Al was ze wel bijna vergeten dat wij kwamen want er was vanmorgen een hele gezellige activiteit waar ze te lang was blijven hangen. Wij gaan daar iets doen met snoezelen met de patiënten. Maar eerst moeten wij ons inlezen in de theorie, maar waar was die doos met documenten? tja die had iemand weggegooid dus nu moest ze eerst weer alle documenten voor ons bij elkaar zoeken, ofwel kom over 1,5 week maar voor jullie eerste dag :)!

Dus toen was het weekend en tijd voor een aantal leuke feestjes. Eerst een avondje terug in de tijd met '90's & 00's hits . En op zondag zijn we bij cabana beach festival geweest waar we met de voetjes in het zand hebben staan feesten!
Wel is het stappen hier vrij prijzig, en betaal je gemiddel 12 gulden voor 2 biertjes. Maar daar hebben ze het Happy Hour voor uitgevonden, dus op dat moment extra biertje drinken en dan is het best goed te doen :)!
Het weekend was weer om maar ja wij konden pas vanaf woensdag terecht bij Skol salu. Dus zijn we maar een aantal keer naar het strand/zwembad geweest. Nu hoor ik jullie denken doen ze nou niets anders dan aan het strand liggen. Jawel we zijn ook gaan winkelen.. en we zijn inmiddels bij het Kura Hulanda museum geweest, dit gaat over de slavernij. En we zijn een ochtend naar de hato-caves geweest, prachtige druipsteen grotten. Waarvan wij natuurlijk dachten dat is misschien wel lekker want het zal wel koud zijn in de grot. Dat viel vies tegen, daar was het misschien nog wel onaangenamer dan buiten omdat de luchtvochtigheid zo hoog was.

En inmiddels was het woensdag dus tijd voor de eerste dag Skol Salu. Ondanks dat de begeleider te laat was (elastieken tijd) en dat op een gegeven moment het hele kantoor verlaten was en we niet wisten wat we konden doen, was het erg gezellig. We hebben kennisgemaakt met twee Curaçaose studenten waar we mee samen gaan werken. Zij hadden alvast wat vooronderzoek gedaan dus we hadden gelijke en globaal onderwerp. Donderdag moesten we om 06:00 op zodat we op tijd op stage zouden komen. De spits is hier namelijk rond een uur of 7 want alles en iedereen begint hier vroeg. Om 07:25 aangekomen op stage, netjes 5 minuten te vroeg. Maar na 3 kwartier wachten nog geen stagebegeleider. Vraagt zijn collega: "wachten jullie op Ruchly?" Wij: "ja" Collega: oh ja maar die komt vandaag niet want die is ziek, dus dan zijn jullie vrij"
Okeeeee dan... op naar huis om half 9 s'morgens.. en daar kom je zo vroeg je bed voor uit. Maar ach daar moeten we maar aan wennen.

Diezelfde donderdagmiddag ben ik weer naar het vliegveld vertrokken om weer naar Nederland te gaan, voor een weekendje :)! Want ja de bruiloft van je grote zus mag je natuurlijk niet missen. De terugweg lekker geslapen (ahum), maar we waren een uur eerder op schiphol dan gepland. Toen lekker bijgeslapen in de trein en dan ben je opeens weer in Gennep. Lekker met Abbey knuffelen en even in je eigen bed liggen of het gebruik kunnen maken van een afwasmachine, kleine dingen die je toch mist.
Ondanks de vermoeidheid ben ik zo blij geweest dat ik terug ben gegaan. Het was ontzettend leuk om iedereen weer te zien en het was een prachtige dag met heel veel mooie momenten! En de kater/jetlag de dag na de bruiloft het was het helemaal waard :D! We wachten met smart op de foto's, en mijn voeten doen nog steeds pijn (bedankt koen :P).
Zondagavond weer de tas inpakken en zorgen dat je alle vergeten spullen meeneemt. Ik had van Bo een heel lijstje meegekregen met spullen die we nog nodig hadden. Maar nu hangt er dus wel een hele mooie waslijn tussen ons bed met allemaal foto's van familie en vrienden eraan :D!

Maandag zat ik weer 9 uur terug in het vliegtuig en na een korte stop op Aruba was ik weer op het prachtige Curaçao. Dus ik stond weer in de rij voor de immigratie dienst (wederom net zo lang als de rij voor de Baron 1898 in de efteling). Eenmaal aan de beurt krijg ik de vraag of ik misschien mijn stagecontract bij heb... uh nee die ligt al op kantoor van skol salu. Of ik dan op een andere manier kon bewijzen dat ik hier stage kan lopen! Tja uhm.. het zweet brak me uit (en niet alleen van de hitte), maar gelukkig was ik in het bezit van een terug-ticket naar Nederland en een aantal mailtjes van de HAN over stage dus mocht ik doorlopen, THANK GOD!

En vanmorgen zijn we gelijk aan het werk gegaan bij skol salu, gelukkig kunnen we nu wat meer doorwerken. Al is het vrij onhandig dat we nog geen internet op kantoor hebben.
De komende weken zal het wel wat drukker worden met werken, maar er staan nog genoeg leuke dingen gepland. De concertkaartjes voor Guus Meeuwis, Kensington en Di-rect zijn al binnen en zullen ook vast niet de laatste zijn. En over niet al te lange tijd komen mam en pap ook nog op bezoek :D!

Ach, we houden onszelf wel bezig hier. Soms met belangrijke zaken en soms met iets minder belangrijke maar net zo'n leuke zaken!

Liefs Anouk

P.S. Het uploaden van foto's werkt niet altijd, maar op Facebook staat het meestal wel :D!


  • 21 Oktober 2015 - 15:58

    Tante Ans:

    Nou Anouk, het lijkt mij allemaal heel gezellig. En vooralsnog, niet zoveel stress gelukkig. Neem dat mee als je ooit in Nederland weer aan het werk komt, wat meer relaxt is soms veel beter.
    Geniet van alle dingen dien je ernaast kunt doen!!
    De bruiloft vonden wij ook heel leuk!

    Heel veel groeten, ook van ome Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Anouk

Hoihoi, Ik ben Anouk en ik kom uit Gennep. Ik volg de opleiding SPH en zit inmiddels in mijn vierde jaar, ja ik ben bijna afgestudeerd. Maar voor het zover is ga ik eerst een minor volgen op Curaçao en op deze blog kun je mij blijven volgen. Ik zal proberen zoveel mogelijk te posten :)! Veel leesplezier en veel plezier met de hollandse herfst en winter :)! Liefs Anouk

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 5811

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 08 Januari 2016

Minor ISDC op Curaçao

Landen bezocht: